lauantai 23. heinäkuuta 2011

Suuri blondausoperaatio (ja hiushistoriaa)

Moikkamoi! Tää taitaa olla aika ajankohtainen aihe, vakkarilukijathan muistaa kuinka olin vielä helmikuussa melkein mustatukkainen:) Kerroin jo aikasemmin että mua kyllästytti se tyvikasvu ja sen värjääminen + muutenkin halusin vähän vaihtelua. Aluks kyllä pelotti että miten sopii ruskeet silmät ja vaalee tukka yhteen... Kertokaa te!

Mutta jokatapauksessa. Lähetään liikkeelle aikojen alusta!

thb1

Mulla oli pikkusena ihan vaaleet hiukset. Voisinks mä kuolata noihin karkkeihin vähän enemmän vielä?

thb3

Vaaleina ne pysy vielä ala-asteella...

thb2

...mut sitten seiskaluokalla alkoi tummmeta tollaseks perus suomalaisen väriseks, maantienharmaaksi.

thb4

Seiskan ja kasin välisenä kesänä päätin värjätä ne ruskeen oransseiksi. Ei vaan oikeen kiva! Mulla on hirveesti punapigmenttiä hiuksissa, joten niistä tuli aika oranssit. (Kun olisin tässä vaiheessa tiennyt, että tolta sä tuut näyttämään sitten puoli vuotta kun alat blondailee...)

thb7

Sitten tuli tää gangsta-aika, ja piti olla ihan musta tukka. Mustalla painelin menemään varmaan kaksi vuotta ainakin.

thb12

Keksin onneks tosi mageen jutun, tonne mustaanhan voi lisätä tollasena "juurikasvuna" vaikka räikeen punasta! Hitto miten siistiä, ja joo toi kulmakarvojen meikkaamattomuus sopii muuten tosi hyvin tohon mun tummaan lookkiin:)

thb6

Lukion alussa keksin tollasen toooosi siistin värin, oranssin:) Tarkotus oli vaalentaa, tää oli niinku keskivaihe, ja sit sanoin kampaajalle että jättää tän tähän, ihastuin tähän niin paljon. Karmee.

thb8

Onneks vähän myöhemmin värjäsin takaisin tummaan, nyt ruskeeseen, ja tää pysyi mulla tosi kauan. Mistä sitten lähdettiin blondaamaan helmikuussa, voitte katsoa sen tosta vähän aiemmasta vanhojentanssipostauksesta. Tukka on siis vähän tummempi tästä.

Mä kävin itä-Helsingissä yhdellä tosi mukavalla kampaajalla joka teki näitä juttuja himassaan. Hinta oli tosi alhainen, ja se teki mulle heti aluks selväksi sen, että blondaaminen tapahtuu hitaasti koska ei halua pilata mun hiuksia. Ajattelin, että no, ihan kilttiä.

thb9

Mulle tehtiin ensin yks värinpoisto, ja koska jo se kuluttaa hiusta niin hirveesti niin annettiin olla se kuukausi. Tässä tulos. Okei, ei vaalentunut vielä niin paljon kun oisin toivonut.

thb10

Sitten raidoitettiin ja alkoi jo tapahtua. Tää kuva on tosi huono, mutta kyllä tosta vähän erottaa että se oli keltaoranssi. Aivan järkyttävä. Mä päätin, että seuraavan kerran sanon sille että mä en jaksa tällä kamalalla tukalla olla enää yhtään (tyyliin hiukset joka päivä ponnarilla tai pipo päässä) ja että haluan VAALEAT hiukset, en vaalean oranssit.

thb11

Joo, sanoin, eikä tapahtunut muutosta. Se vaaleni kyllä varmaan puoli astetta, ei riittänyt mulle, eikä toi oranssi sopinut mun päähän. Oon edelleen sitä mieltä, että olis nyt vaan tehnyt sitten kunnolla, koska blondatessa menee hiukset aina huonoon kuntoon.

Mua siis vitutti, ja vaihdoin kampaajaa. Muuten toi kotikampaaja oli kyllä tosi ammattitaitoinen ja propsit sille, kun ajatteli mun hiuksia niin paljon, mutten kokenut saavani rahoilleni vastinetta.
Siirryin oranssin tukkani kanssa tänne, ja hiuksista tuli heti vaaleat.

thb13

Kampaaja teki vielä kaupanpäälle Cloud ninella tollaset kiharat, oon tosi tyytyväinen että vaihdoin sinne.

Sellanen historia! Onneksi ei enempää mitään kauhukokemuksia hiuksista, eiköhän nää riittäneet:) Oon ihan ilonen etten lähtenyt tota blondausoperaatiota himassa väsäämään.

Mites teillä, onko teillä hurjia hiuskokemuksia?

5 kommenttia:

  1. sulle sopii tosi hyvin noi blondit hiukset :) itellä vähän samanlainen juttu mutta sillonku alko muuttuu tummemmaks niin aloin värjää takas blondeiks :)

    VastaaPoista
  2. Oi tästä postauksesta tykkään :)

    http://inspirationsstyle.blogspot.com/

    VastaaPoista
  3. Ooooi, olitpa söoö pienenä! Ja kivasti sun hiusväri on muuttunu x)

    http://dulcexdream.blogspot.com/

    VastaaPoista
  4. Kiitos kaikille! Ljnda, eikö ookki muuttunu:D Aina ku katon peiliin niin on vähä sellane "whattaaaa!"-fiilis..

    VastaaPoista
  5. vou, mullaki on ollu melkeen yhtä värikäs hiuselämä, ainoastaan blondi väri on jäänyt pois :D

    VastaaPoista

Kiitos! :--)